Nietrzymanie moczu po porodzie i inne dolegliwości

Nietrzymanie moczu po porodzie i inne dolegliwości

A więc urodziłaś dziecko i czekasz z niecierpliwością, kiedy Twoje ciało wreszcie wróci do normy. Ale tak się nie dzieje! Na początku może pojawić siękrwawienie. A następnie problemy z nadwrażliwością pęcherza.

Jak poradzić sobie z krwawieniem po porodzie (gr. lochia)
Po porodzie pojawi się u Ciebie krwawienie.W ten sposób organizm pozbywa się krwi i tkanki, która wyścielała macicę podczas ciąży. Krwawienie pojawi się bez względu na to, czy rodziłaś siłami natury, czy przez cesarskie cięcie.
Kolor wydzieliny poporodowej zmienia się z upływem czasu. Przez pierwsze 3-4 dni jest ona czerwona, następnie staje się różowo-brązowa. Ilość wydzieliny z czasem zwykleulega zmniejszeniu – mniej więcej trzy tygodnie po porodzie krwawienie staje się mniej obfite.

Nietrzymanie moczu po porodzie
Wysiłkowe nietrzymanie moczu po porodzie jest związane z nadwrażliwym pęcherzem. Ciąża i poród mogą być przyczyną wysiłkowego nietrzymania moczu, ponieważ powodują nacisk na dno miednicy.
Kobiety z wysiłkowym nietrzymaniem moczu po porodzie doświadczają niekontrolowanego wycieku niewielkich ilości moczu podczas śmiechu albo kichania.

Jak rozpoznać, że masz wysiłkowe nietrzymanie moczu po porodzie?
Prawdopodobnie masz problemy z wysiłkowym nietrzymaniem moczu po porodzie , jeżeli zaobserwowałaś u siebie niektóre z następujących objawów:

  • Korzystasz z toalety więcej niż 10 razy dziennie
  • Mimowolny wyciek moczu następuje, gdy się śmiejesz, kaszlesz, kichasz albo wykonujesz ćwiczenia
  • Podczas stosunku seksualnego następuje mimowolny wyciek moczui/lub zmniejsza się poziom odczuwania bodźców.
  • W nocy musisz często wstawać do toalety

Jak poradzić sobie z nietrzymaniem moczu po porodzie
Istnieje kilka prostych sposobów na złagodzenie dolegliwości związanych z nietrzymaniem moczu po porodzie:

  • Uważaj, co pijesz Pij dużo wody (najlepsza jest filtrowana woda z kranu) zamiast gazowanych, słodkich napojów. Przestaw się na bezkofeinową kawę lubherbatę. Wybierz drinki bezalkoholowe albo z niską zawartością alkoholu – na przykład szprycer będzie lepszy niż kieliszek wina.
  • Uważaj, co jesz Dieta z dużą zawartością błonnika poprawia trawienie i może ograniczać nietrzymanie moczu po porodzie .
  • Wzmacniaj mięśnie dna miednicy Codziennie wzmacniaj mięśnie dna miednicy, wykonując specjalne ćwiczenia. Naucz się spinać te mięśnie, kiedy ich najbardziej potrzebujesz, na przykład podczas kaszlu i śmiechu.
  • Wypróbuj wkładki Aby mieć pewność, że masz zapewnioną ochronę przed nietrzymaniem moczu po porodzie, której potrzebujesz,stosuj podpaski Always i wkładki Discreet. Dzięki temu poczucie świeżości będzie Ci towarzyszyło przez cały dzień.

Jakie zmianyw Twoim cielenajbardziej Cię zaskoczyłypo porodzie?
A może masz jakieś wskazówki, które mogłyby pomóc innym kobietom? Albo są rzeczy, których – niestety – nie wiedziałaś?

Może Cię zainteresować również: