Odżywianie: zbilansowana dieta wegetariańska dla dzieci

Odżywianie: zbilansowana dieta wegetariańska dla dzieci

Jeśli w Twojej rodzinie nie jada się mięsa, musisz szczególnie dbać o to, aby podawać zbilansowane posiłki. Małe dzieci potrzebują wielu składników odżywczych dla swoich zapracowanych, rosnących ciałek i jeśli nie podejmiesz dostatecznych środków ostrożności, Twoje dziecko może nie otrzymywać wystarczających ilości:

  • Minerałów
  • Witamin z grupy B
  • Żelaza
  • Wapnia (w przypadku diety wegańskiej)

Żółtka jajek i ciemnozielone warzywa są dobrym źródłem żelaza, a pełne zboża dostarczają witaminy B. Dzieci potrzebują też w swojej diecie więcej tłuszczu niż dorośli i dzieci starsze – od 30 do 50 procent wszystkich spożywanych kalorii. Aby upewnić się, że dziecko otrzymuje wystarczającą ilość potrzebnych substancji odżywczych, dobrze jest skontaktować się ze specjalistą od żywienia. Twój lekarz pewnie będzie w stanie kogoś polecić.

Może Cię zainteresować również:

Pieluchy

Pieluszki Pampers Premium Care

Najlepsza pieluszka Pampers z 5-gwiazdkową ochroną skóry