Zdrowa dieta – jaka ilość żelaza i wapnia to za dużo?

Zdrowa dieta – jaka ilość żelaza i wapnia to za dużo?

Przyjmowanie suplementów podczas ciąży

Chociaż bierzesz witaminy niezbędne podczas trwania ciąży, ważne jest aby przyjmować witaminy i minerały w czasie posiłku. Dotyczy to szczególnie wapnia i żelaza.

Ile wapnia powinnaś przyjmować podczas ciąży?

Wapń jest podstawowym budulcem kości i zębów malucha, a ponadto pomaga zachować także Twoje kości w dobrym stanie. Kobiety poniżej 19. roku życia potrzebują 1300 miligramów (mg) tego pierwiastka każdego dnia; kobiety w wieku 19 lat i starsze wymagają 1000 mg dziennie.

Każda z poniższych porcji odpowiada jednej porcji (300 mg) wapnia. Staraj się spożywać cztery porcje dziennie.

1 filiżanka mleka lub jogurtu

  • ok. 42,5 g twardego sera
  • od ok. 42,5 g do ok. 56,5 g serka wiejskiego
  • 1 1/2 miseczki gotowanych, świeżych zielonych warzyw

Ile żelaza potrzebujesz podczas ciąży?

Żelazo uczestniczy w wytwarzaniu komórek krwi i zapobiega anemii. Gdy jesteś w ciąży, potrzebujesz 27 mg żelaza dziennie (zazwyczaj ta ilość jest już w składzie witamin, które przyjmujesz w czasie ciąży.

Większość kobiet potrzebuje dodatkowych suplementów żelazowych w trakcie ciąży, ponieważ trudno pozyskać pożądaną ilość wyłącznie z jedzenia. Aby zwiększyć swoją dawkę żelaza, staraj się codziennie spożywać co najmniej cztery porcje poniższych artykułów żywnościowych:

  • 1/2suszonych owoców, np. moreli, rodzynek lub śliwek
  • 1 szklanka ugotowanej i odcedzonej fasoli, groszku lub soczewicy
  • 1 miseczka ciemnozielonej zieleniny
  • 1 kromka pszenicznego pełnoziarnistego chleba lub ok. 28 g pełnoziarnistych płatków zbożowych
  • ok. 57 g migdałów lub orzechów włoskich
  • ok. 57 g czerwonego mięsa

Może Cię zainteresować również:

Pieluchy

Pieluszki Pampers Premium Care

Najlepsza pieluszka Pampers z 5-gwiazdkową ochroną skóry