Zdrowa dieta w ciąży: Wskazówki

Zdrowa dieta w ciąży: Wskazówki

Zdrowa dieta w okresie ciąży

Fraza „jeść za dwoje” nie oznacza wrzucania na talerz dwukrotnie większej ilości jedzenia. Chodzi o jedzenie żywności dwukrotnie bogatszej w składniki odżywcze. Nie jesteś pewna, z czego powinna składać się Twoja dieta w czasie ciąży? Służymy pomocą.

Jajka

Bardzo odżywcze, szybkie i proste do przygotowania oraz pełne białka i witamin D i B12. Możesz zrobić z nich jajecznicę lub zjeść ze smażonym ryżem.

Nabiał

Chude mleko, ser i jogurt są pysznymi źródłami wapnia. Próbuj pić mleko kilka razy dziennie i uwzględnij w diecie dzienną porcję jogurtu lub sera (zrobionego z pasteryzowanego mleka).

Orzechy

Orzechy i masło orzechowe są łatwe do zabrania ze sobą wszędzie, a także są trwałe. Jest to znakomite źródło białka i zdrowego tłuszczu, który może pomóc w rozwoju Twojego dziecka. Masz różne opcje do wyboru – migdały, orzeszki ziemne i orzechy włoskie.

Owoce

Owoce zawierają wiele witamin i błonnika, niezależnie od tego, czy są świeże, mrożone czy z puszki. Są kluczowe w każdej diecie ciążowej, ponieważ pomagają uniknąć zaparć. Uważnie czytaj etykiety na puszkowanych owocach. Wybierz raczej owoce w wodzie, a nie w syropie.

Żelaza

Będziesz potrzebować go dużo w trakcie ciąży, aby mieć dość energii i uniknąć anemii. Zaopatrz się w chude mięso, produkty zbożowe z suplementami diety i szpinak. Mrożony szpinak jest tani i łatwy do przygotowania: spróbuj dodać go do zapiekanki lub sosu do makaronu.

Jeśli jesteś w ciąży, stale myślisz o rozwoju swojego dziecka. Poprawienie Twojej diety w trakcie ciąży jest łatwym sposobem na poprawienie zdrowia Twojego dziecka. Rozmawiaj ze swoim lekarzem, zakupy rób rozważnie i staraj się unikać żywności przetworzonej, kiedy tylko możesz.

Może Cię zainteresować również:

Pieluchy

Pieluchomajtki Pampers Pants

Do 12 godzin suchości w łatwych do zakładania pieluchomajtkach