Przewodnik dobrego snu dla każdego trymestru

Przewodnik dobrego snu dla każdego trymestru

Ciąża przynosi wiele niespodzianek, ale chyba najbardziej irytujące jest zakłócenie Twojego harmonogramu snu. Ciąża jest wyczerpująca, więc dlaczego leżysz, licząc owieczki, kiedy najbardziej potrzebujesz snu?
Możesz być pewna, że nie jesteś sama.
Wiele przyszłych mam ma problemy z zasypianiem i spaniem w trakcie ciąży ze względu na zmiany hormonalne i fizyczne niewygody związane z noszeniem dziecka. Jest to frustrujące, ale specjaliści mówią, że da się temu zaradzić i ponieważ zdrowie Twojego dziecka zależy od Twojego, im więcej śpisz w trakcie ciąży, tym lepiej!
Poczytaj wskazówki dotyczące każdego trymestru, które pomogą Ci należycie odpocząć.

Sen w trakcie pierwszego trymestru

W trakcie pierwszych miesięcy ciąży możesz zauważyć, że musisz częściej oddawać mocz, także w środku nocy. Jest to normalne, ale aby ograniczyć liczbę wycieczek do łazienki, unikaj picia zbyt wielu płynów wieczorami. Zadbaj jednak o wystarczającą ilość wypitych płynów w ciągu dnia, aby to zrównoważyć.
Stres może także utrudniać sen przyszłym mamom, więc jeśli martwisz się o swoją ciążę, spróbuj trzymać przy łóżku pamiętnik i zapisywać swoje obawy przed pójściem spać. Czynność notowania może obniżyć stres na tyle, żebyś łatwiej zasnęła.

Sen w trakcie drugiego trymestru

Wiele przyszłych mam zauważa, że lepiej im się śpi w drugim trymestrze, kiedy rzadziej muszą oddawać mocz. Jednak Twoja zmieniająca się sylwetka może stwarzać trochę problemów ze snem.
Kiedy Twoje dziecko rośnie, odkrywasz, że spanie na boku ze zgiętymi nogami może być najwygodniejszą pozycją. Strategicznie umieszczone poduszki mogą utrzymać Cię w tej pozycji, ale nie przejmuj się, jeśli obrócisz się na plecy w trakcie snu – jest to jeden z elementów ciąży, którego nie możesz kontrolować.

Sen w trakcie trzeciego trymestru

W trakcie ostatniego trymestru ciąży potrzeba częstego oddawania moczu nierzadko wraca – razem ze zgagą, skurczami nóg i niewygodami związanymi ze zwiększającym się brzuchem. Aby pomóc w przygotowaniu Twojego ciała do snu, zrelaksuj się przed udaniem się do łóżka – np. weź ciepłą kąpiel na 15 minut przed snem.
Regularny harmonogram snu także może pomóc Twojemu organizmowi w wysypianiu się. Praca w nocy nad przygotowaniami do przybycia dziecka może być kusząca, ale pamiętaj o potrzebach swojego ciała. Dekorowanie pokoiku dziecięcego może zaczekać do rana!
Jeśli uda Ci się znaleźć metody, które działają na Ciebie, trzymaj się ich. Dobry sen w trakcie ciąży jest możliwy, ale odkryjesz, że nie jest to proste, gdy dziecko pojawi się już na świecie, więc gromadź energię teraz!

Może Cię zainteresować również:

Pieluchy

Pieluszki Pampers Premium Care

Najlepsza pieluszka Pampers z 5-gwiazdkową ochroną skóry