Stres w trakcie ciąży: jak go łagodzić?

Stres w trakcie ciąży: jak go łagodzić?

Pozbywanie się stresu

Stres w trakcie ciąży nie jest dobry dla Twojego dziecka. Może zwiększyć uczucie lęku i wpłynąć na Twój sen i apetyt. Podjęcie kilku prostych kroków, aby przynieść sobie ulgę w stresie – np. ćwiczenie kilka razy w tygodniu – może zrobić wielką różnicę.

Czy jestem zbyt zestresowana?

Ulga w stresie

Ciąża może być stresującym okresem i możesz doświadczyć wielu różnych emocji w jej trakcie. Normalne jest, że czasami czujesz się zaniepokojona lub masz dość, lecz jeśli stres wywołany ciążą powoduje na przykład brak snu, bóle głowy, utratę apetytu lub objadanie się, musisz znaleźć sposób na zrelaksowanie się i rozładowanie emocji. Pamiętaj, że stres związany z ciążą wpływa nie tylko na Ciebie, ale też na Twoje dziecko.

Spróbuj tych metod przynoszenia sobie ulgi w stresie:

  • Oceń swoje codzienne życie i sprawdź, co można poprawić. Czy możesz skrócić swoje godziny pracy? Czy ktoś może pomóc Ci w domu? Czy można coś odłożyć na czas po porodzie?
  • Porozmawiaj z kimś na temat emocji w trakcie ciąży. Czasami omówienie rzeczy z przyjaciółką lub partnerem może pomóc.
  • Idź na spacer kilka razy w tygodniu. Ćwiczenia rozładowują napięcie.
  • Weź ciepłą kąpiel z pianą i posłuchaj relaksującej muzyki, aby obniżyć swój poziom stresu.
  • Naucz się techniki relaksacyjnej, takiej jak medytacja. Pomoże Ci to oczyścić umysł i uspokoić ciało oraz lepiej zrozumieć swoje emocje w trakcie ciąży.

Może Cię zainteresować również:

Pieluchy

Pieluszki Pampers Premium Care

Najlepsza pieluszka Pampers z 5-gwiazdkową ochroną skóry