tydzień ciąży

Ciąża tydzień po tygodniu: Tydzień 5

series_5

Na początkowym etapie ciąży możesz odczuwać prawdziwą huśtawkę emocjonalną. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zmienia się Twoje ciało i umysł w piątym tygodniu ciąży.

Twoje dziecko

‎Łożysko, które zaczęło się formować tydzień wcześniej, oraz zalążki pępowiny pracują już w celu dostarczenia dziecku wszystkich najważniejszych substancji odżywczych. Tlen, aminokwasy, tłuszcze oraz węglowodany to substancje, które mają kluczowe znaczenie w tym niesamowitym projekcie. Jedna z warstw specjalnych komórek zaczyna tworzyć cewkę nerwową, która przekształci się w mózg oraz kręgosłup. Zażywanie 400 mikrogramów kwasu foliowego dziennie to świetny sposób na zapewnienie dziecku odpowiedniego rozwoju (idealnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie przyjmowania kwasu foliowego jeszcze przed zajściem w ciążę). Embrion ma około 1 – 2,5 milimetrów wielkości, rozmiarem przypomina więc małą pestkę pomarańczy. Serce jest obecnie pojedynczą cewką, która bije kilka razy dziennie. Z każdym nadchodzącym tygodniem te uderzenia będą stawały się coraz bardziej regularne.

Twoja ciąża

Jak się czujesz teraz, kiedy już zaszłaś w ciążę? Jeśli starałaś się o to od dawna, jesteś pewnie podekscytowana. Możesz się również zastanawiać, czy wszystko będzie przebiegać prawidłowo. Jeśli ciąża jest niespodziewana, możesz być przestraszona. Pamiętaj tylko, że wszystkie towarzyszące Ci emocje, od dzikiej radości, przez dumę po strach, są czymś zupełnie normalnym. Pod względem fizycznym możesz odczuwać symptomy, których zazwyczaj doświadczasz przed miesiączką. U wielu kobiet występują przypominające menstruację skurcze oraz bóle dolnej części pleców. Nie musisz się męczyć, zrób sobie przerwę: wykąp się w ciepłej (nie gorącej) wodzie, posłuchaj spokojnej muzyki lub utnij sobie drzemkę. Śmiało, możesz się rozpieszczać - teraz nadszedł czas, byś traktowała swoje ciało jak świątynię, którą naprawdę jest! Staraj się dobrze odżywiać i spędzać czas w jak najbardziej zdrowy sposób.

Od ekspertów

Jedzenie za dwoje nie oznacza, że masz jeść dwa razy więcej! „Większość kobiet w ciąży potrzebuje tylko 300 dodatkowych kalorii dziennie”, - mówią eksperci oraz dyplomowana pielęgniarka Margaret Comerford Freda. „Przekłada się to na następujące posiłki: 2 kubki mleka nisko tłuszczowego, 1 kubek lodów, bajgiel z serkiem homogenizowanym lub kanapka z tuńczykiem”.


Napisz komentarz

Potwierdzam, że napisałam całą treść i zgadzam się z wytycznymi serwisu i regulaminem
Obowiązkowy tekst
  • Pokaż komentarze

Shipping Clerk

12345

Shipping Clerk

12345

Oczekiwania a rzeczywistość: poród i narodziny dziecka

Przeczytaj historię jednej z mam o tym, czego się spodziewała po porodzie i jak się do tego wydarzenia przygotować.

Czytaj więcej


Dzieci w ogródku

Nie musisz ruszać w daleką podróż, aby pokazać dziecku piękno świata! Idźcie do pobliskiego parku lub przydomowego ogródka, gdzie pokażesz maluchowi, jaką radość sprawia obcowanie z przyrodą.

Czytaj więcej

  • Lokalizacja:

    Poza domem

  • Wyróżnij:

    Natura

  • Co będzie potrzebne:

    Ogród, wąż ogrodowy, doniczka, nasiona


Poród przed terminem: na co możesz, a na co nie możesz się przygotować

Torbę z rzeczami do szpitala możesz przygotować w dowolnej chwili, ale nie masz wpływu na to, kiedy dziecko przyjdzie na świat.

Czytaj więcej


Pomóc drugiemu dziecku, aby stało się częścią rodziny

Wcale nie musisz przewracać życia swojej rodziny do góry nogami, aby pomóc Twojemu drugiemu dziecku stać się jej częścią. Skorzystaj z tych porad, aby wszyscy — w tym także nowo narodzone

Czytaj więcej